2024. május 20., hétfő | Névnap: Bernát, Felícia
Eljárási lehetőségek sérelem esetén
Kezdőoldal / Utazás, nyaralás / Eljárási lehetőségek sérelem esetén

Ha valamely hazai légitársasággal, vasúttársasággal, buszjáratokat üzemeltető társasággal, hajózási társasággal, vagy éppenséggel utazási irodával kerülünk jogvitába, úgy érdemes először a lakóhelyünk szerint illetékes megyei békéltető testülethez fordulni a jogvita rendezésére. Amennyiben a békéltető testületi eljárás esetleg nem vezetne eredményre még akkor is lehetőségünk lesz bíróságon érvényesíteni igényeinket. Amennyiben valamely hazai üzletben vásárolva, vagy vendéglátó üzletben fogyasztva szenvedünk sérelmet az üzlet működésével kapcsolatban, úgy érdemes elkérni a vásárlók könyvét és panaszunkat beleírni, vagy panaszbejelentésünkkel írásban felkeresni az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot.

 

Ha külföldön szenvedünk sérelmet, például valamilyen vásárlással összefüggésben, akkor az adott állam fogyasztóvédelmi ügyekben hatáskörrel rendelkező hatóságát kell felkeresnünk mindenek előtt panaszunkkal. Másrészt pedig lehetőségünk van természetesen polgári peres vagy más alternatív vitarendezési fórumokon keresztül is érvényesíteni igényeinket.

 

Praktikus tanácsok

 

  • Fontos tudni, hogy valamennyi uniós tagállamban speciális polgári eljárásjogi szabályok érvényesülnek a meghatározott összegeket meg nem haladó perértékű fogyasztói jogviták rendezésére. Emellett pedig megelőzhetik, vagy helyettesíthetik a bírósági utat más fórumok eljárásai is. Éppen ezért, ha ilyen vitánk van érdemes a hazai fogyasztóvédelmi szerveket felkeresni panaszunkkal, annak tárgyában, hogy segítsenek megtalálni mely külföldi szervek tudnak eljárást lefolytatni az adott tagállamban jogvitánkkal kapcsolatban.