10 dolog, amire érdemes figyelni a karácsonyi vásárlás során
-
Ne szégyelljünk kérdezni a vásárlás alkalmával, minél több információt tudunk a kiválasztott termékről, annál könnyebb lesz a választás, illetve az esetleges későbbi igényérvényesítés is.
|
-
Kérjünk számlát vagy blokkot, és ellenőrizzük, hogy a jótállási jegyet megfelelően kitöltött-e a forgalmazó, ha nem, akkor ragaszkodjunk ehhez.
|
-
A számlát, blokkot, illetve a kapott jótállási jegyet gondosan őrizzük meg, még ha szeretteinknek nem is adjuk oda azt az ajándékkal együtt.
|
-
A szeretteinknek szánt ajándékot próbáljuk ki (vagy próbáljuk fel) mielőtt odaadjuk, ezzel ugyanis számos későbbi kellemetlenséget elkerülhetünk.
|
-
Ha valamely termékkel kapcsolatban minőségi kifogásunk van, akkor szavatossági és jótállási igényeinket a forgalmazónál és a szerviznél is érvényesíthetjük, mindkét esetben kötelesek felvenni jegyzőkönyvet a minőségi kifogásunkról, melynek egy példányát gondosan őrizzük meg.
|
-
Javításra minden esetben csak átvételi elismervény ellenében adjuk oda a terméket.
|
-
Javítás esetén a jótállási jegyre kerüljön rögzítésre a javítás időtartama, hiszen ezzel az időtartammal meghosszabbodik a jótállás.
|
-
Kötelező jótállás esetén 10 kg-nál nehezebb terméket a használat helyén kell megjavítani, vagy ha ez nem lehetséges, akkor a forgalmazónak kell gondoskodnia az elszállításról.
|
-
Interneten keresztül, vagy katalógusból történő rendelés esetén a kézhezvételtől számított 8 munkanapon belül visszaküldhetjük a terméket, elállási szándékunkat jelezve a forgalmazónak.
|
-
Élelmiszerek vásárlása esetén mindig ellenőrizzük a minőségmegőrzési időt, a termék összetevőit, valamint azt, hogy a termék forgalmazója fel van-e tüntetve.
|