2024. május 20., hétfő | Névnap: Bernát, Felícia
Jogorvoslat
Kezdőoldal / Karácsony 2008 / Jogorvoslat

Amennyiben a kereskedő nem fogadja el a minőségi kifogást, vagy elfogadja, de semmit sem tesz, a fogyasztó a fogyasztóvédelmi hatóságnál tehet panaszt, illetve megkeresheti a termékhez kapcsolódó szakmai szervet, vagy egy fogyasztói jogokat védő társadalmi szervezetet, illetve a Békéltető Testületet. A Békéltető Testületek kivételével ezek a konkrét ügyben nem hozhatnak határozatot (tehát pl. nem kényszeríthetik a cipő kicserélésére a kereskedőt), de jó esély van arra - ha egyébként jogos a reklamáció -, hogy a forgalmazó mégis hajlandó lesz a fogyasztói kérést teljesíteni.

Praktikus tanácsok

 

  • Minden esetben kíséreljük meg a forgalmazóval, vagy szervizzel fennálló vitánk rendezését mielőtt békéltető testülethez fordulnánk.

 

 

  • Az esetleges eljárásokban állításainkat alátámasztó rendelkezésre álló dokumentumokat, egyéb bizonyítékokat gondosan őrizzük meg, ha valami pedig  később esetleg már nem lesz bizonyítható, akkor pedig amennyiben  módunkban áll készítsünk róla fényképet például a mobiltelefonunkkal, vagy nyomban tegyünk bejelentést a fogyasztóvédelmi hatóságnál.