2024. május 20., hétfő | Névnap: Bernát, Felícia
Magyar Energia Hivatal
Kezdőoldal / Jogérvényesítés / Magyar Energia Hivatal

Ha a Hivatal által fogyasztóvédelmi szempontból felügyelt gáz-, illetve PB-gázszolgáltató társasággal szemben nem sikerül megegyezésre jutni, akkor a fogyasztó panasszal fordulhat a Magyar Energia Hivatalhoz. Panaszát írásban vagy személyesen, egy panaszfelvételi lap kitöltésével vagy elektronikus úton a Hivatal honlapján nyújthatja be.

Villamosenergia szolgáltatóval kapcsolatos panasz esetén az eljárási hatáskörökön speciálisan differenciáltak:

  • lakossági fogyasztók esetén az elszámolással, számlázással, díjfizetéssel vagy méréssel kapcsolatos  panaszok ügyében fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvény rendelkezései szerint.
  • egyebekben a Magyar Energia Hivatal jár el.


Panaszát írásban vagy személyesen, egy panaszfelvételi lap kitöltésével vagy akár elektronikus úton a Hatóság vagy a Hivatal honlapján nyújthatja be, attól függően, hogy Ön lakossági fogyasztónak minősül-e.


A panasz körültekintõ kivizsgálását követõen az eljárás végén, a fogyasztótól és a szolgáltatótól beérkezõ információk, dokumentációk birtokában, a mindenkori jogi szabályozás figyelembevételével dönt, illetve hoz határozatot az eljáró szerv. A döntéssel kapcsolatosan bármelyik fél élhet kifogással, sõt bírósághoz is fordulhat, amennyiben nem tudja elfogadni az eljáró szerv határozatát.
 

a Hivatal honlapja