Ha a Hivatal által fogyasztóvédelmi szempontból felügyelt gáz-, illetve PB-gázszolgáltató társasággal szemben nem sikerül megegyezésre jutni, akkor a fogyasztó panasszal fordulhat a Magyar Energia Hivatalhoz. Panaszát írásban vagy személyesen, egy panaszfelvételi lap kitöltésével vagy elektronikus úton a Hivatal honlapján nyújthatja be.
Villamosenergia szolgáltatóval kapcsolatos panasz esetén az eljárási hatáskörökön speciálisan differenciáltak:
Panaszát írásban vagy személyesen, egy panaszfelvételi lap kitöltésével vagy akár elektronikus úton a Hatóság vagy a Hivatal honlapján nyújthatja be, attól függően, hogy Ön lakossági fogyasztónak minősül-e.
A panasz körültekintõ kivizsgálását követõen az eljárás végén, a fogyasztótól és a szolgáltatótól beérkezõ információk, dokumentációk birtokában, a mindenkori jogi szabályozás figyelembevételével dönt, illetve hoz határozatot az eljáró szerv. A döntéssel kapcsolatosan bármelyik fél élhet kifogással, sõt bírósághoz is fordulhat, amennyiben nem tudja elfogadni az eljáró szerv határozatát.